vrijdag 20 mei 2011

DIY: T-shirt print

Eergisteren heb ik een eigen shirt ontworpen. nou ja.. ontworpen, ik heb een wit shirt uit de kast gepakt en daar een printje op gedrukt wat niet helemaal wilde lukken. ik let het wel even uit ;)

ik kwam op een blog een artikel tegen hoe je een plaatje op je shirt moest drukken. toen dacht ik: he wij hebben ook nog van dat papier liggen waarbij je plaatjes op je shirt kan plakken. ik heb toen plaatjes op internet gezocht en er een paar uit gekozen en uitgeprint. in die blog stond ook dat je de tekst achterste voren moet uitprinten omdat anders je tekst er niet goed op komt. nou dat had ik dus gedaan.
ik had alles klaar liggen en wou beginnen met strijken. dit was de eerste keer dat ik dit deed dus wist nog niet precies hoe het werkte. op de verpakking stond dat je op witte kleren hem omgekeerd moest leggen en op zwarte kleding juist anders om. ik had een wit shirt dus had ik het plaatje omgekeerd op het shirt liggen. ik meer dan nodig was gaan strijken op het plaatje. blijft het plaatje niet zitten :S ik heb het plaatje er af gehaald en toen zo gelegd dat het plaatje naar boven lag. alleen zag het er toen heel raar uit.

maar ik zal nu maar een uitleggen hoe je het zou moeten doen.. ;)
en ik laat ook wel even foto's zien hoe het shirt geworden is..

wat heb je nodig?:
- een strijkijzer (en strijkplank)
- een shirt (het beste is een effen shirt )
- bakpapier
- plaatjes of foto's die je er op wil plakken



hoe werkt het?:
zoek plaatjes op internet en print die uit op speciaal print papier of zo. (sorry ik weet niet precies hoe het heet :$) knip ze zo dicht mogelijk langs de lijntjes uit. leg het plaatje op het t-shirt neer. hoe precies weet ik niet want dat mislukte bij mij. maar waarschijnlijk staat het ook op de verpakking. leg over het plaatje bakpapier en strijk het plaatje met de heetste stand. blijf ongeveer 60 - 90 sec. strijken. en klaar is je zelf gemaakte t-shirt.

op de foto denk je misschien wel wat is hier mislukt aan. maar op de foto zie je dat niet... dus kan het een beetje moeilijk uitleggen..:




Q: gaan jullie dit denk je ook een keer doen? wat vonden jullie er van?


Image and video hosting by TinyPic